شاه میگو دریایی بدون سر صادراتی

1.900.000 تومان

 

 

توجه : یک بسته 2 کیلوگرمی شاه میگو بدون سر معادل 4 کیلوگرم شاه میگو با سر در همین سایز می باشد، و بعد از پاک و رگ گیری شدن به شما 1.900 کیلوگرم فیله خالص می‌دهد.

 

شاه میگو دریایی بدون سر،صید شده از شاه میگو دریایی در خلیج فارس و دریای عمان می باشد و محصولی صادارتی است که دارای بالاترین استانداردهای سایزبندی و نگهداری و کیفی می باشد.

این نوع بسته بندی، تماما جهت صادرات و به مقداری کمی جهت توزیع در رستوران های درجه یک داخلی آماده و توزیع می گردد.

لازم به ذکر است که شاه میگو دریایی بدون سر و بصورت منجمد شده با آب دریا در بسته های 1 کیلوگرمی و نهایتا 2 کیلوگری تهیه و عرضه می شوند.

توجه داشته باشید که وزن میگو بصورت خالص بوده و قبل از بسته بندی محاسبه شده و وزن آب و جعبه و بسته بندی، به هیچ وجه مورد محاسبه قرار نگرفته است، بطور مثال یک جعبه 2 کیلوگرمی میگو در زمان خرید نزدیک به 3 کیلوگرم وزن دارد اما شما فقط معادل 2 کیلوگرم هزینه خود خالص میگو را پرداخت می کنید.

میگو دریایی در میان سنگ های بستر دریا مخفی می شوند و از جانوران کوچک زنده یا مرده دریایی تغذیه می کنند. یک میگوی ماده، قادر است هزاران تخم بگذارد. و به همین دلیل میگو یکی از منابع تغذیه ای دریایی بسیار عالی و کم خطر برای محیط زیست محسوب می شود.

میگوها از نظر خواص و ارزش غذایی در واقع هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد، فقط از نظر سایزی باهم متفاوت بوده، و هرچه میگو درشت تر باشد، قیمت بالاتری بخاطر کمبود عرضه و تقاضای بالا دارند.

میگو دارای اسیدهای چرب از خانواده امگا 3 است که دریافت آن به کنترل فشارخون کمک می‌کند.

علاوه بر آن میگو یکی از غنی ترین منابع فسفر می باشد و بدن ما بعد از کلسیم به شدت به فسفر که یکی از منابع ریز مغذی ضروری بدن است نیاز دارد.

فسفر موجود در میگو برای بهبود عملکرد مغز و رشد آن، افزایش تمرکز، تقویت حافظه و رشد عملکرد ذهنی بسیار مواثر و مورد نیاز می باشد.

ارزش غذایی میگو در هر اندازه‌ای که باشد یکسان است. و سایز میگو بیشتر به نوع طبخ شما و پذیرایی شما بستگی دارد.

شاه میگو بسیار خوش طعم بوده و انواع مختلفی غذای دریایی با شاه میگو وجود دارد از جمله طبخ به صورت لاپلو، کبابی، پفکی و سرخ کردن و…. که تماما با ذائقه همه افراد خانواده سازگاری دارد.

شاه میگو دریایی بدون سر، محصولی صادارتی بوده که دارای بالاترین استانداردهای سایزبندی و نگهداری و کیفی می باشد.

این نوع بسته بندی، تماما جهت صادرات و به مقداری کمی جهت توزیع در رستوران های درجه یک داخلی آماده و توزیع می گردد.

لازم به ذکر است که شاه میگو دریایی بدون سر و بصورت منجمد شده با آب دریا در بسته های ۱ کیلوگرمی و نهایتا ۲ کیلوگری تهیه و عرضه می شوند.

توجه داشته باشید که وزن شاه میگو بصورت خالص بوده و قبل از بسته بندی محاسبه شده و وزن آب و جعبه و بسته بندی، به هیچ وجه مورد محاسبه قرار نگرفته است، بطور مثال یک جعبه ۲ کیلوگرمی شاه میگو در زمان خرید نزدیک به ۳ کیلوگرم وزن دارد اما شما فقط معادل ۲ کیلوگرم هزینه خود خالص شاه میگو را پرداخت می کنید.

 

نحوه تهیه و استانداردهای بسته بندی:

شاه میگو ها بلافاصله بعد از صید به کارخانه و کارگاه های موجود در بوشهر و بندرعباس و کنارک (بستگی به فاصله محل صید تا نزدیکترین کارخانه) انتقال پیدا میکنند و در آنجا صیدهای انجام شده روی ریل قرار گرفته و سایز بندی می شوند.

بعد از مشخص شدن سایز میگو ها، اقدام به جدا شدن سر میگو می شود. و در بسته های ۱ یا ۲ کیلوگرمی قرار گرفته، سپس مقداری کمی آب دریا به بسته ها اضافه شده و به تونل انجماد جهت منجمد شدن انتقال داده می شوند.

بعد از انجماد بسته های، هر ۶ بسته ۲ کیلوگرمی، در یک کارتن (که اصلاحا شمش نامیده می شود) قرار میگیرد و به سردخانه اصلی جهت نگهداری و صادرات انتقال پیدا می کند.

بسته های ۲ کیلوگرمی از کارتن بیرونی و یک عدد نایلون جداگانه در داخل تشکیل شده است (ماننده بسته های خرما) که درب آن بعد هم توسط نایلون و هم توسط کارتن بسته می شود.

 

چرا سر میگو را جدا میکنیم؟

فساد پذیری هر موجود زنده ای از امعا و احشا (اعضای داخلیِ بدن) شروع می شود و در میگو امعا و احشا در سر این جانوار می باشد.

با جدا کردن سر میگوی دریایی، فساد پذیری این محصول دریایی خوشمزه و بسیار مقوی، به شدت کاهش پیدا میکنید.

 

چرا در بسته بندی های صادارتی، پوست میگو گرفته نمی شود؟

در بسته های صادارتی نهایتا سر میگو جدا می شود، اما پوست میگو هیچوقت گرفته نمی شود (مگر در محصولات PD که توضیحات کاملش رو در اینجا می توانید مشاهده بفرمایید) و دلیل این کار هم این است که پوست دم میگو، به ماننده یک لایه محافظ از بافت داخلی در مقابل افت کیفیت بر اثر انجماد و انجماد زدایی عمل می‌کند.

و در واقع میگوهایی که بدون سر و با دم بسته بندی و منجمد می شوند، بعد از انجماد زادیی بسیار بسیار با کیفیت بوده و گاها بعد از پاک شدن ، فیله بدست آمده با فیله میگوی تازه کاملا برابر و غیرقابل تشخیص می باشد.

 

این نوع میگو و بسته بندی را برای چه کسانی پینشهاد می کنید؟

میگو بدون سر صادراتی، عمدتا در تمام رستوران های دریایی درجه ۱ تهران و استانهای بزرگ محبوبت بسیاری دارد و حتی در زمان اوج صید میگوی تازه، بازهم انتخاب رستوران ها میگوی بدون سر می باشد.

دلیل این انتخاب هم اول از همه سایز بندی درست و یکدست میگوها

خیال راحتی از حفظ کیفیت میگو در طول انتقال از جنوب کشور به شمال کشور

راحتی و سهولت در جابجایی و نگهداری

داشتن کیفیت بالای همیشگی به علت استفاده از تونل های انجماد در دوره منجمد سازی و توان نگهداشت بلند مدت میگو بدون افت کیفیت می باشد.

 

این بسته های شاه میگو را ما برای مصرف کنندگان خانگی که اهل پاک کردن شاه میگو هستند، خیلی توصیه میکنیم، چون هم از نظر قیمتی خیلی به صرفه تر و هم از نظر کیفیتی بسیار با کیفیت هستند

 

توضیح سایز:

سایز میگو بر مبنای تعداد در کیلو محاسبه می شود.

مثلا وقتی می گوییم سایز میگو ۲۱-۲۵ می باشد، یعنی ۲۱ الی ۲۵ عدد میگو در این سایز می شود ۱ کیلوگرم، پس در نتیجه حدودا هر میگو بین ۴۰ الی ۴۷ گرم وزن دارد.

نکته: سایز میگو بر اساس میگوی کامل (میگوی با سر) محاسبه می شود، یعنی میگو همان اول سایز کشی شده، و سپس هر فرآوریی مد نظر مشتری باشد انجام می شود (اعم از بدون سر، پاک کرده؛ رگ گیری شده و …) و این فرآوری روی سایز تاثیری ندارد.

 

مدل های پاک کردن و میزان دور ریز:

سایز U10    یعنی تعداد میگوی کامل در ۱ کیلوگرم معدل ۱۰ الی ۱۲ عدد می باشد.
سایز ۱۵-۱۱ یعنی تعداد میگوی کامل در ۱ کیلوگرم معادل ۱۱ الی ۱۵ عدد می باشد.
سایز ۲۰-۱۶ یعنی تعداد میگوی کامل در ۱ کیلوگرم معادل ۱۶ الی ۲۰ عدد می باشد.
سایز ۲۵-۲۱ یعنی تعداد میگوی کامل در ۱ کیلوگرم معادل ۲۱ الی ۲۵ عدد می باشد.

از وزن محصول پس از پاک کردن به میزان دور ریز محصول کم می شود.

میگو معمولا بعد از جدا شدن سر حدودا ۴۸ تا ۵۰ درصد دور ریز داشته (یعنی ۱ کیلوگرم میگو اگر خریداری فرمایید و سر میگو را جدا کنید، برای شما حدودا ۵۰۰ گرم میگوی با دم می ماند)

میزان دور ریز میگوی کامل رگ گیری شده نزدیک به ۵۵ تا ۶۰ درصد می باشد (یعنی ۱ کیلوگرم میگو اگر خریداری فرمایید و کامل پاک و رگ گیری کنید، برای شما حدودا ۴۰۰ گرم فیله خالص میگو می ماند)

 

روش های پخت:

شاه میگوی خلیج فارس یکی از خوشمزه ترین غذاهای دریایی است که میتواند در مجالس مورد اسفاده قرار گیرد.

این اندازه مناسب برای طبخ شاه میگوی سوخاری، قلیه شاه میگو، ناگت شاه میگو، بخارپز، کبابی، شاه میگو پلو، پاستا با شاه میگو. می باشد.

 

ارزش غذایی:

شاه میگو غذایی بسیار پر ارزش است مصرف آن برای تمام سنین مناسب و مفید است.

حتی کودکان بعد از یک سالگی می توانند از این ماده غذایی مفید استفاده کنند.

البته افرادی که کلسترول یا چربی خون بالا، بیماری نقرس یا سنگ کلیه دارند، لازم است ضمن مشورت با متخصص تغذیه، از مصرف زیاد این ماده غذایی پرهیز کنند.

شاه میگو ضد فشارخون ، سرشار از سلنیوم ، ضد آلزایمر ، ضد کم‌خونی ، منبع پروتئین و کلسترول مفید می باشد.

 

به طور کلی هر ۱۰۰ گرم شاه میگو دارای حدود ۹۹ کیلوکالری انرژی، ۱۶ گرم پروتئین، ۱.۰۸ گرم چربی، ۶۴.۴۹ میلی گرم کلسترول، ۵/۲ میلی گرم اسیدهای چرب اشباع، ۶/۲گرم اسیدهای چرب چند غیراشباع، ۱/۴ گرم اسیدهای چرب

نکات بسیار بسیار مهم قبل از مقایسه و خرید میگو از هر مرکز فروشی:

لازم به ذکره است که فیله خالص بدست آمده از ۱ عدد بسته ۲ کیلوگرمی شاه میگوی بدون سر معادل ۴ کیلوگرم شاه میگوی با سر می باشد.

در نتیجه شما برای مقایسه قیمت، حتما توجه داشته باشید که اگر میخواهید قیمت ۱ بسته ۲ کیلوگرمی را با قیمت ۱ کیلوگرم شاه میگوی با سر مقایسه کنید، حتما باید قیمت یک بسته را بر ۴ تقسیم کنید تا به قیمت واقعی ۱ کیلوگرم شاه میگوی با سر برسید سپس مقایسه کنید. (و حتما حواستان باشد که شاه میگو باید ۱۰ الی ۱۲ عددش بشه ۱ کیلوگرم نه بیشتر)

 

 یکی از نکات بسیار قابل توجه در میگو، سایز میگو می باشد.

 

شما در زمان خرید شاه میگوی تازه، امکان دریافت سایز صحیح و یکدست را ندارید، چون فروش بصورت فله ای و درهم می باشد و هیچ فروشنده ای به شما اجازه جدا کردن شاه میگو های درشت از ریز را نمیدهد.

در حالی که در بسته بندی های کارخانه ای، سایز میگو ها تمام طبق استانداردهای اروپا انجام شده و همه شاه میگو های شما یکدست و مرتب می باشند.

و از همه مهمتر اینکه از سایزی که می‌خرید کاملا مطمئن هستید.

متاسفانه بسیار دیده شده که میگوهای سایزپایین تر را به اسم شاه میگو یا میگوهای سایز بالاتر و با قیمت های بسیار بالاتر به مشتریان می فروشند و مشتری بخاطر محدودیت های موجود هیچ امکان مقایسه و کشفی ندارد.

و از آنجایی که قیمت میگو با سایز میگو رابطه بسیار مستقیمی دارد طوری که حتی ۱ سایز کوچکتر بودن، تفاوت قیمتی فاحشی را در نتیجه نهایی و خرید شما ایجاد میکند؛ ما به شما توصیه می کنیم که حتما از مراکز معتبر و تا جای ممکن از بسته بندی های با استاندارد و سیستم کنترل کیفیت و سایز، خرید خود را انجام دهید.

 

لازم به ذکر است که گروه تجاری تک ماهی، بخاطر صادرات میگویی که به کشورهای مختلف دارد، همیشه بالاترین استانداردهای کیفی و کنترلی را در محصولات خود رعایت میکنید.
و برای مصرف کنندگان خانگی که اطلاعات به نسبت کمتری از همکاران تجاری و خریداران بین المللی دارند، ضمانت های مختلفی اعم از ضمانت اصالت، سلامت، کیفیت و حتی ضمانت شیوه توزیع صحیح محصولات دریایی را ارائه کرده است تا شما عزیزان با خیال راحت و بدون هیچ دغدغه ای بتوانید به محصولاتی با بالاترین کیفیت های موجود در بهترین بازارهای جهانی دسترسی داشته باشید.
نام فارسی

نام انگلیسی

Shrimp

نام بومی

شاه میگو, میگو صورتی

زیستگاه

دریای جنوب (خلیج فارس و دریای عمان)

نوع زندگی

طبیعی (ارگانیک – دریایی)

نوع صید

تور

نوع ماهی

بدون استخوان ریز, حلال

میزان روغن اومگا 3

زیاد

روشهای طبخ

بخار پز, تنگاب پزی, خام, سرخ کردن, سوخاری, غوطه وری در روغن, کبابی

میزان بو

خفیف

بافت گوشت

معمولی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.