چرا ماهی خریدن هنر میخواد!؟

 

اگر بخوایم ماهیان خوراکی را راحت دسته بندی کنیم، کافی است از دو دسته پرورشی و صید استفاده کرد.

ماهی های پرورشی در ایران شامل ماهی قزل آلا، کپور ماهیان،ماهیان خاویاری، ماهی تیلاپیا و در نهایت میگو پرورشی می‌شوند.

ماهیان پرورشی در استخرها رشد یافته و کیفیت آنها به آب استخر و غذایی که میخورند خیلی وابسته است.

به همین دلیل مراکز مختلف کیفیت های متفاوتی ر ارائه می دهند؛ بطوری که در حال حاظر بعضی از پرورش دهندگان قزل آلا در ایران درحال صادرات ماهیان به کشورهایی همچون روسیه و کشورهای عربی دیگر هستن در حالی که بعضی از پرورش دهندگان حتی در بازار داخلی هم جایی ندارند.

 

ماهیان صید در ایران شامل ماهیان دریای جنوب (دریای عمان و خلیج فارس) و دریای خزر می‌شوند که تنوع گونه ای فراروانی را ارائه می‌کنند.

اکثر ماهی های صید موجود در بازار امروز توسط کشتی ها و لنج های بزرگ که در دریا بین یک هفته تا یک ماه شناور هستند صید می شود.

تا زمانی که کشتی و لنج به ساحل می رسد، ماهی صید به اندازه یک هفته تا یک ماه از مدت صید آن گذشته است و در یخچال کشتی منجمد شده است
این ماهی توسط یک فروشنده عمده خریداری می شود که پس از آن ماهی ها را به شهرهای مختلف برای عمده فروشان و خرده فروشان ماهی ارسال می کند.

اکثر تامین کنندگان ماهی صید در ایران، به صورت معمول از مواد شیمیایی و نگهدارنده در ماهی مانند آمونیاک، کلر و فرمالین (بله – همان فرمالین برای جلو گیری از فاسد شدن اجساد!) جهت نگه داری بیشتر ماهی استفاده میکنند تا از فاسد شدن آن جلوگیری کنند. ما به این ماهی میگوییم( ماهی شیمیایی)

 

مطالعات کافی برای نشان دادن اینکه مواد شیمیایی اثرات نامطلوب بر سلامتی درازمدت دارند، وجود دارد و نیازی به توضیحات بیشتر ما نیست.

همچنین زمانی که ماهی شما خیلی مانده است، می تواند منجر به مسمومیت غیرمنتظره غذایی، آلرژی و حتی بیماری های جدی شود. مهمتر از همه این است که آن ماهی مانده نیست و با مواد شیمیایی آلوده است!

ماهی تازه دارای طعم و بافت فوق العاده متفاوت و فوق العاده نسبت به ماهی شیمیایی است، اما متأسفانه امروزه مردم شهر های زیادی در ایران از جمله تهران هیچگاه فرصتی برای لذت بردن از ماهی تازه به دست نمی آورند!

 

 

حالا از تمام ماهیان داخل ایران که بگذریم، میرسیم به ماهیان وارداتی، چرا با این تنوع بالایی که داریم باید ماهی وارد کنیم؟ و چرا باید این ماهی وارداتی انقدر حاشیه داشته باشه؟

 

ماهی سالمون نروژی؛ در حال حاظر تنها ماهی تازه‌ای است که وارد ایران می‌شود، این ماهی از نروژ وارد شده و در اصل ماهی سالمون آتلانتیک از نوع سالمون سالار است که در آبهای سرد کشور نروژ بصورت پرورش در قفس و با بالاترین سطح نظارت و رسیدگی در جهان، پرورش داده شده و بصورت تازه در بسته بندی های پلمپ شده بصورت هوایی وارد می‌شود.

 

اما حاشیه این ماهی کجاست؟

این ماهی قیمت نسبتا بالایی دارد، چون علاوه بر وارداتی بودن، خواص و ارزش غذایی بسیار بالاتری نسبت به تمام ماهیان داشته و پروسه طولانی تری نیز برای رشد این ماهی طی می‌شود(جهت مشاهده چرخه پرورش این ماهی به ویدئو انتهای سایت مراجعه کنید) در ایران بعضی افراد متقلب ماهی قزل‌آلای گوشت نارنجی را بجای سالمون نروژی به مشتریان عرضه میکنند و از کم آگاهی افراد سو استفاده میکندد.

 

حالا با تمام این مواردی که بیان شد، می‌بیندی که خرید ماهی تازه واقعا نیاز به علم بالا، دسترسی گسترده و هنر تشخیص داره؛ و همین امر باعث شد که گروه تجاری تک ماهی فعالیتش را در حوزه مصرف کنندگان خانگی نیز شروع کند تا بتواند مشکل گشای شما مشتریان محترم در خرید ماهی تازه با ارائه بهترین ماهیان موجود و وارداتی با استانداردهای جهانی به همراه تضمین تازگی و اصالت، باشد

 

 

چرا تک ماهی؟

  • ماهی های پرورشی را فقط از مراکزی که محصولات صادراتی پرورش می‌دهند تهیه می‌کنیم.
  • ماهی سالمون رو مستقیما از نروژ وارد و با پایین ترین قیمت بازار عرضه می‌کنیم
  • تمام ماهیان خوراکی سراسر کشور رو چه پرورشی و چه دریایی عرضه می‌کنیم.
  • ماهی و سایز آبزیان جنوب را به طور مستقیم از ماهیگیران خرید می‌کنیم
  • فقط با کیفیت ترین و تازه ترین ماهی را برای شما ارسال می‌کنیم
  • ضمات بی چون و چرای بازگشت محصول داریم.
  • ارسال سریع،کمتر از ۴۸ ساعت
  • ارسال رایگان

 

برای آشنایی بیشتر با فعالیت های ما لطفا صفحه “درباره تک ماهی” را مشاهده کنید.