ماهی سالمون نروژی تازه

1.650.000 تومان

(1 بررسی مشتری)

اگر در میان ماهی‌ها دنبال گزینه‌ای هستید که ضمن نداشتن تیغ‌های آزار‌دهنده ریز و درشت خواص بی‌نظیر غذاهای دریایی را یک جا داشته باشد بهترین انتخاب برای شما ماهی سالمون نروژی اصل می باشد.

سالمون نروژی اصل تازه سایز 5-4 کیلوگرمی = کیلویی 1.650.000 تومان

سالمون نروژی اصل تازه سایز 8-7 کیلوگرمی = کیلویی 1.850.000 تومان

  • *سایز ماهی

    هر سایز محدوده وزنی ماهی را مشخص می کند.

    بطور مثال سایز 5-4 یعنی هر ماهی سالمون شکم خالی بین 4 الی 5 کیلوگرم وزن دارد.

    • حداکثر قیمت یک ماهی در این سایز 5*{product_price} تومان
      (این مبلغ حاصل قیمت هر کیلوگرم در حداکثر وزن ماهی می‌باشد)

    >> از آنجایی که هر ماهی در هر محدوده وزنی، دارای وزن دقیق متفاوتی است، در اینجا شما معادل حداکثر وزن ماهی را پرداخت میکنید، و بعد در هنگام آماده سازی سفارش شما، وزن دقیق ماهی مشخص میگردد، و مابه التفاوت در صورت اضافه بودن به شما برگشت داده می‌شود. <<

    دوست دارید ماهی به چه صورت برایتان آماده و ارسال بشود؟

    آیا پوست ماهی شما گرفته بشود؟

ماهی سالمون نروژی تازه از خانواده آزاد ماهیان و از گونه Salmo Salar می‌باشد، این ماهی بومی ایران نبوده و در حال حاظر نیز هیچ گزارشی مبنی بر توان تولید این ماهی بصورت پرورشی در ایران وجود ندارد.

این ماهی سرشار از امگا ۳ وکلسیم، ید، فسفر، آهن، پتاسیم و سدیم و ویتامین‌های A ، D و ۱۲B است. میزان ویتامین D سالمون از دیگر ماهی‌ها بالاتر است که به جذب مواد معدنی به ویژه کلسیم کمک می‌کند. ماهی سالمون نروژی تازه عملکرد مغز را تقویت و به بالا رفتن سطح هوش در دوران کودکی کمک ویژه‌ای می‌کند؛ تا جایی که ۱۰۰ گرم از آن سه چهارم نیاز روزانه هر فرد به امگا۳ را تامین ‌می کند.

خوردن این ماهی از نامنظم شدن ریتم ضربان قلب و حملات احتمالی قلبی ولخته شدن خون در رگ‌ها پیشگیری کرده و مانع آسیب دیدن پوست در برابر اشعه‌های مضر می‌شود.

به علاوه آنتی اکسیدان‌های فعال در آن از رشد و بروز سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

 

این ماهی دارای خواص و ارزش غذایی بسیار بالایی می باشد و  به علت وارداتی بودن، دارای قیمت بالایی است؛ که همین امر باعث سو استفاده سودجویان شده است.

متاسفانه از آنجایی که این ماهی با ماهی قزل آلا هم خانواده است در مزارع پرورش قزل‌آلا با دادن غذاهای حاوی رنگ خوراکی به ماهیان، باعث تغییر رنگ بافت گوشت به قرمز و نارنجی می‌شوند و ماهی قزل آلا را به اسم سالمون نروژی تازه به مشتریان می فروشند.

(لازم به ذکره که ماهی ماهی قزل آلایی مذکور از نظر بهداشتی دچار مشکل نیستند و ضرری هم برای مصرف کننده ندارند؛ اما به هیچ وجه سطح خواص و ارزش غذایی سالمون نروژی را ندارد) 

از این رو بررسی دقیق و داشتن اطلاعات کافی برای خرید ماهی سالمون اصل واجب می‌باشد.

به همین دلیل آگاهی به مواردی زیر جهت افزایش اطلاعات شما مشتریان عزیز از ماهی سالمون نروژی بسیار کارآمد می باشد.

 

 

ویژگی های ماهی سالمون نروژی نسبت به ماهی قزل آلا

این غذای دریایی سرشار از اسید چرب امگا ۳ و پروتئین بوده و سطح استرس را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

برخی از خواص ماهی سالمون عبارتند از:
– برای سلامت قلب و عروق مفید است.
– برای کاهش استرس مفید است.
– سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد.
– برای پیشگیری و کنترل فشارخون بالا مفید است.
– عملکرد مغز را تقویت می‌کند.
– توصیه شده برای خانم های باردار
– توصیه شده برای درمان مشکلات مفاصل
– از پوست در مقابل اشعه UV محافظت می‌کند.

ماهی سالمون کم کالری بوده و مقدار چربی‌های اشباع شده در آن ناچیز است ولی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است.

امگا ۳ها چربی‌های مفید و سالمی هستند که بدن قادر به تولید آن نیست.این اسیدهای چرب ضروری مسئولیت محافظت از پوست، تقویت عملکرد قلب و افزایش سلامتی قلب را بر عهده دارند.

۱۱۳ گرم از این ماهی ۸۷ درصد از نیاز روزانه بدن به امگا۳ را تامین می‌کند و این مقدار فراوان، اثرات بسیار مفیدی برای سیستم قلب و عروق خواهند گذاشت؛ از بروز حملات قلبی، ریتم‌های نامنظم قلب، لخته شدن خون درون رگ‌ها پیشگیری کرده و مقدار کلسترول بد را نیز کاهش می‌دهد.

علاوه بر موارد ذکر شده، تحقیقات نشان داده مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ مقدار استرس را در فرد به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

 

جالب است بدانید

طبق اظهارات معاون سازمان شیلات: ماهی سالمون پرورشی در ایران وجود نداشته و تماما وارداتی می باشد؛ و مبلغ هر کیلو ماهی سالمون نروژی تازه وارداتی بالای ۷۰۰ هزارتومان(بصورت تازه) در بازار عرضه می گردد.

ماهی هایی که به عنوان سالمون و با قیمت های در رنج کیلویی ۸۰ الی ۱۵۰ هزارتومان در حال عرضه هستند، تماما ماهی قزل آلای پرورشی می باشد و به قزل آلای سالمونی معروف است.

دلیل تفاوت رنگ گوشت این قزل آلا ها به دلیل تغذیه این ماهی با غذای رنگی، می باشد؛ و فروش گرانتر قزل آلای سالمونی در حالی است که گوشت آن هیچ ارزش غذایی بیشتری نسبت به قزل آلای معمولی نداشته و تنها راهی برای سواستفاده شیادان می باشد.

 

و مورد دیگری که قابل اشاره است؛ ماهی سالمون نروژی به ۲ صورت، تازه و منجمد وارد میشود و بعضی افراد که اقدام به فروش فیله این ماهی با قیمت های پایین تر می کنند، در اصل ماهی سالمون نروژی منجمد را تهیه و بعد از یخزدایی اقدام به تهیه فیله و فروش آن میکنند.

که این نوع فیله ها از نظر ارزش غذایی، دارای کیفیت و ارزش بسیار پایین تری نسبت به ماهی سالمون نروژی تازه هستند؛ به همین دلیل توجه داشته باشید که همیشه از مراکز اصلی و وارد کننده این ماهی را خریداری کنید.

 

 

تفاوت ماهی سالمون نروژی با قزل آلا گوشت نارنجی (قزل سالمونی)!؟

مصرف کنندگان عزیز با استفاده از اطلاعات زیر، میتوانید تفاوت ماهی سالمون نروژی از قزل آلا سالمونی را تشخیص دهید و با آسودگی خیال، خرید کنید.

 

  • ماهی کامل: (تفاوت ظاهری ماهی سالمون و قزل آلا)
    1. نیمه پایین تنه سالمون، بر خلاف قزل آلا خال ندارد.
    2. فک بالای ماهی سالمون، هرگز از چشمش بالاتر نمی‌رود. اما فک قزل آلا همیشه بالاتر از چشم آن است.
    3. ماهی های که توسط تک ماهی ارائه می‌شود، تمام در باکس های پلمپ شده از مبدا (نروژ) به مشتریان ارائه شده  و دارای برچسب اطلاعات کامل(شناسنامه بار) می‌باشد که تمامی اطلاعات تاریخ صید، بارگیری، ارسال،انقضا،وزن دقیق،شرکت صادر کننده، وارد کننده و… در این برگه درج شده است
    4. ماهی سالمون تازه که از نروژ وارد میشوند تماما توسط شرکت مبدا، شکم آنها خالی، شستشو و بعد بسته بندی و یخ گیری می شوند (در ویدیوی زیر میتوانید این مراحل را مشاهده کنید)

 

salmon vs brown trout

  • فیله ماهی سالمون:
    1. فیله های ماهی سالمون نروژی تازه تماما فرآوری شده، بسته بندی و بصورت قطعات گوشت ارائه می شوند.
    2. قیمت هر کیلو فیله ماهی سالمون نروژی تازه؛ بالای ۱ میلیون تومان می باشد.
    3. با توجه به اینکه بعضی از شرکت های داخلی اقدام به تهیه فیله این ماهی، از ماهی های منجمد کرده‌اند، متاسفانه تشخیص فیله تازه از منجمد بسیار بسیار سخت و می توان گفت غیرممکن است.
  • پینشهاد ما به شما توجه به میزان مدت انقضای در نظر گرفته شده می باشد؛ طبق قوانین بهداشت، محصولات تازه فقط ۷ روز تاریخ انقضا دارند که فقط ۳ الی ۴ روز طول میکشد این ماهی به ایران برسد و در سریعترین حالت اگر یک روزه هم بسته بندی و عرضه شود در واقع ۲ الی ۳ روز بیشتر تاریخ و فرصت انقضا ندارد. در نتیجه اگر بسته بندیی را تهیه کردید که بالای ۳ روز تاریخ انقضا داشت، بدانید که این ماهی تازه محسوب نشده و ارزش غذایی ماهی تازه را ندارد.

 

 

 

چگونه تک ماهی توانسته ماهی سالمون را، بصورت تازه از نروژ به ایران بیاورد!؟

 

پس از تایید نهایی سفارش درایران، ماهی سالمون نروژی تازه در کشور نروژ صید و سپس در لایه وسیعی از یخ در باکس‌های کاملاً بهداشتی و باحفظ زنجیره سرما، مستقیماً به مقصد فرودگاه در کشور نروژ ارسال شده و با اولین پرواز به قطر ارسال، در آنجا مجددآ توسط شعبه شرکت یخ گیری شده و به مقصد فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران بارگیری و ارسال می شود؛ در کمتر از دو ساعت فرایند ترخیص انجام می‌گیرد.

ماشین‌های یخچال دار تک ماهی در فرودگاه آماده دریافت ماهی سالمون تازه نروژی جهت حمل به نمایندگی‌های معتبر فروش شرکت می‌باشند.

مفتخریم که با تدابیر انجام شده این محصول به صورت تازه و باکیفیت عالی در دسترس خریداران قرار دارد. واردات ماهی سالمون تازه نروژی در حال حاظر یکشنبه ها بصورت هوایی از کشور نروژ انجام می‌پذیرد. ماهی سالمون تازه نروژی تحت نظارت مستقیم سازمان دامپزشکی و دارای مجوزهای بهداشتی لازم و مورد تأیید به کشور وارد می‌گردد.

 

به شما پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با نحوه پرورش ماهی سالمون در نروژ و مراحل بسته بندی و ارسال به ایران، حتما ویدیو کوتاه زیر را مشاهده کنید:

 

ماهی سالمون نروژی دارای چه سایزی است؟

بسته بندی های استاندارد جهانی این ماهی در دسته های ۲-۳ الی ۸-۷ کیلوگرمی تقسیم می‌شوند. که بصورت باکس های ۲۰ کیلوگرمی به سراسر دنیا ارسال می‌شوند.

لازم به ذکر است که ماهی سالمون نروژی تازه از مبدا بصورت شکم خالی بسته بندی شده و وزن آن نیز بصورت شکم خالی محاسبه می‌گردد.

 

شرح مختصری از وزن ماهی سالمون:

۲-۳ = این عدد بدین معناست که هر یک عدد ماهی سالمون نروژی تازه شکم خالی موجود در باکس وزنی بین ۲ کیلوگرم الی ۳ کیلوگرم دارد، بطور مثال ۲٫۶ کیلوگرم.

۳-۴ = این عدد بدین معناست که هر یک عدد ماهی سالمون نروژی تازه شکم خالی موجود در باکس وزنی بین ۳ کیلوگرم الی ۴ کیلوگرم دارد، بطور مثال ۳٫۸ کیلوگرم.

۴-۵ = این عدد بدین معناست که هر یک عدد ماهی سالمون نروژی تازه شکم خالی موجود در باکس وزنی بین ۴ کیلوگرم الی ۵ کیلوگرم دارد، بطور مثال ۴٫۳ کیلوگرم.

۵-۶ = این عدد بدین معناست که هر یک عدد ماهی سالمون نروژی تازه شکم خالی موجود در باکس وزنی بین ۵ کیلوگرم الی ۶ کیلوگرم دارد، بطور مثال ۵٫۷ کیلوگرم.

۶-۷ = این عدد بدین معناست که هر یک عدد ماهی سالمون نروژی تازه شکم خالی موجود در باکس وزنی بین ۶ کیلوگرم الی ۷ کیلوگرم دارد، بطور مثال ۶٫۴ کیلوگرم.

۷-۸ = این عدد بدین معناست که هر یک عدد ماهی سالمون نروژی تازه شکم خالی موجود در باکس وزنی بین ۷ کیلوگرم الی ۸ کیلوگرم دارد، بطور مثال ۷.۲ کیلوگرم.

 

در حال حاظر فقط وزن های ۴-۳ و ۶-۵ جهت عرضه تکی موجود می‌باشد ، اما اگر شما سفارش باکس کامل داشته باشید (۲۰ کیلوگرم) می توانید هر سایزی را که در نظر داشته باشید سفارش دهید.

 

 

ما از چه شرکت های نروژیی سالمون هایمان را تامیین می کنیم؟

توجه داشته باشید که شرکت های فراوانی هستند که مشغول به عرضه ماهی سالمون در کشور نروژ می باشند، اما تمام تلاش ما بر این بوده است که با بهترین تولید کنندگان این محصولات با ارزش وارد همکاری شده و بتوانیم بهترین محصولات را از بهترین پرورش دهندگان برای شما عزیزان فراهم کنیم.

 

در زیر اسامی ۳ شرکت اصلی که تامین کننده ماهی سالمون تک ماهی را مشاهده می فرمایید:

۱- Salmar

۲- Ocean Quality

۳- Coast Seafood

 

چگونه می‌توانید ماهی سالمون نروژی را از تک ماهی سفارش داد؟

شما عزیزان میتوانید در حال حاظر بجای خرید ۱ باکس ۲۰ کیلویی سالمون نروژی، حتی ۱ عدد ماهی ۲ تا ۳ کیلوگرمی سفارش دهید، و این ماهی را هر هفته تازه به تازه خرید و مصرف نمایید.

متقاضیان گرامی، با توجه به اینکه سالمون نروژی تازه در روزهای یکشنبه وارد کشور می‌شود، تمام سفارشاتی که قبل از یکشنبه ثبت شده باشند، در همان روز یکشنبه ارسال می گردند، و مابقی یکشنبه آتی ارسال میشود

لازم به ذکر است که ماهی سالمون نروژی منجمد در سردخانه تک ماهی همیشه موجود بوده و سفارشات شما در اولین زمان کاری سردخانه آماده و ارسال می‌گردد.

تک ماهی جهت رفاه هموطنان عزیز در این ایام که قیمت سالمون نروژی تازه به بالای ۷۰۰ هزارتومان و سالمون منجمد به بالای ۵۰۰ هزارتومان افزایش پیدا کرده است؛ اقدام به فروش ماهی سالمون نروژی تازه و منجمد به قیمت عمده فروشی (قیمت واردات) کرده و شما از این پس می‌توانید، سالمون نروژی را بصورت ثبت سفارشی و با قیمت عمده خریداری کنید.

همچنین با توجه به تقریبی بودن وزن ماهی سالمون کامل، محاسبه هزینه دریافتی براساس ماکزیمم وزن ماهی می باشد. در هنگام تحویل سفارش با توجه به مشخص شدن وزن دقیق محصول، مابه التفاوت به شما عودت داده خواهد شد.

نام فارسی

نام انگلیسی

Salmon Atlantic

نام بومی

زیستگاه

کشور نروژ

نوع زندگی

طبیعی (ارگانیک – دریایی)

نوع صید

قفس

نوع ماهی

حلال, روغنی

میزان روغن اومگا 3

بسیار زیاد

روشهای طبخ

بخار پز, خام, دودی, سرخ کردن, سوخاری, شکم پر, غوطه وری در روغن

میزان بو

بسیار کم

بافت گوشت

لطیف

1 دیدگاه برای ماهی سالمون نروژی تازه

  1. فرید محمدی (خریدار محصول)

    عالیه

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.